Strawberry Land
The Watcher
Stuff
Linkies
Dear Diary

SEM 2 ADALAH SEM YANG TERLALU MENYAKITKAN DAN MENYEDIHKAN DALAM HIDUP AKU!
Thursday, December 18, 2014 | 9:20 AM | 0 Strawberry
assalamulaikum dan selamat malam aq ucapkan kepada semua yang membaca blog aq.. sorry dah dah lama tak mengupdate entry nie,,, terlalu busy dan terlalu banyak perkara yang terjadi dalam hidup aku...  

   dah masuk sem 2, iaitu semester panjang, aq tak dapat nak biasakan diri aku dengan keadaan itu,,, sebab tu aq jadi terlalu busy sbb nak runkan bisnes aq, assignment aq buat lambat-lambat, main2... x serius dalam kelas, asyik nak main, nak marah orang tak tentu pasal,,, sem 2 nie jugalah adalah satu sem yang mana terlalu banyak perkara yang sedih dan sakit yang aku lalui,, 

   antara perkara tersebut adalah bestfriend aq, eyla n wanie tinggalkan aq disaat semester dua baru bermula... sanggup dorang tinggalkan aq semata-mata kerana MQA tak ada,,, pada suatu petang sebelum dorang cerita perkara yang sebenar, dorang ajak aq berjalan2 kat belakang asrama, iaitu menyusuri sungai melaka, selfie bersama,,, semua tu aq ingat sebab nak hilangkan bosan, rupanya,,, ada udang disebalik batu,,, dorang tinggalkan aq disaat aq baru kehilangan muhammad thaqib, kawan baik aq yang mana dia ada cakap ngan aq pada suatu petang yang dia dah menyampah dan benci tengok muka aq... aq terkejut dengan ungkap itu, dan aq ingat dia main2, rupanya...... 

   Ya allah, ketika itu, hanya ALLAH sahaja yang tahu betapa aq hilang semangat ketika dia cakap macam tu,,, masa tu aq pulangkan balik tera iaitu external hard disk dia,,, time tu juga, dia cakap yang dia dah tak suka nak berkawan dengan aku,,, masa tu, aq balik asrama dalam keadaan aq dah menangis yang terlampau,,, aq mengadu dekat eyla n wanie,, dorang bukan main marah lagi dengan tindakan yang thaqib buat dekat aku.. dari saat itu, aq buang semua gambar, kenangan, diary aq,,, semua yang berkaitan dnegan diri dia, aq buang dan padam dari ingatan aku... habis,,,

26082014

   disaat eyla dan wanie tinggalkan aq, aq berkenalan dengan seorang lelaki dalam wechat yang mana aq buat people nearby,,, nama lelaki tu dalam wechat dia B.O.L Ameer... aq kenal dia dan akhirnya diajak jumpa sebab nak buat assignment dia pasal ptptn dia... aq datanglah dan jumpa dia kat giant, pada ketika itu, aq dan dia hanya berselisih tapi aq dah dapat agak siapa dia...  kemudian kami berwechat lagi, dan akhirnya berjumpa dan dia bawa aq pergi AM Iskandar...  kat situ la dia perkenalkan aq pada satu benda yang cukup dahsyat, yang man aaq sendiri tak pernah terfikir bahawa ada benda paling mudah dan senang yang mampu untuk aq serta orang lain lakukan... 

   disaat itu jugalah, aq tertarik dengan benda tersebut dan buat keputusan untuk menceritakan benda nie dengan parents aku,, dan akhirnya aq pertemukan mereka dengan group ameer dan akhirnya mama n ayah memberikan kata persetujuan untuk aku melakukan perkara tersebut...tak sangka mama n ayah bagi aku buat benda nie... yahoo!!! happy yang teramat sangat...  bermula pelbagai kerja yang aku lakukan... dengan kelas, bisnes, assignment dan sebagainya lagi.. but i'm happy sebab dengan bisnes nie lah aq dapat lupakan segala kesedihan yang aku alami selama nie,... 

   aku nak masuk terus pada kejadian yang tak pernah aku jangka selama ini... yang mana ia boleh berlaku dalam hidup aku sekali gus mengubah hidup aku 360 darjah keseluruhannya... 

   pada 22/10/2014, owner company aq, Dato' Abdul Radzeen turun untuk melihat semua reseller dia yang mana dia nak jadikan sebagai jutawan seperti dirinya... pada malam itu, kami semua dari melaka turun ke shah alam untuk melihat fenomena tersebut...  kami sampai ke tempat kejadian lebih kurang pada pukul 2145 something... time tu dah start tapi kami puas dalam perjalanan, pelbagai perkara lucu berlaku yang mana ia memeriahkan keadaan dan suasana dalam bas tersebut... 

   pada ketika itu juga, aliah dan acap, downline aq ada bawa prospek atau kata mudahnya, kawan sekolah menengah dorang... aq pula still kat dewan... aq dapat call dari awie, iaitu kawan baik aku plus downline aku,,, dia cakap yang Al-Rafi kurang kakitangan... selepas awie call aq, aliah pula call aq,,, dia tanya aku, "eton, kau kenal fawwaz x? dia ada kat sini kot..." aq yang dengar ketika itu terkejut sebab ada seseorang yang selama 6 tahun aq cari, ada pada malam tu.. tak sangka langsung... serius, tak jangka... aq pada ketika itu, dari dewan, terus berlari ke Al-Rafi walhal ketika itu gerimis,,, tetapi itu tidak menghalang aku untuk bertemu dengan seseorang yang sudah lama aq cari selama ini... 

   apabila aq tiba di Al-Rafi, aq nampak leader Hafifi,, dan dia suruh aq rehat dulu, tapi aq dah tak sabar nak jumpa someone yang aku cari plus aq suka since hujung tahun darjah enam... aq happy sangat2... dan akhirnya aq dapat tugasan yang mana aku kena cpm dorang... yes!!! boleh duduk boral sekejap... 
sekali duduk depan dia,, YA ALLAH.. jantung aq berdegup dengan laju tanpa ada henti... dia pula hanya mampu tertunduk malu... 

   ok lah,,, nanti sambung lagi taw... dalam entry yang seterusnya kerana cerita seterusnya adalah satu saat yang mana aq tak mampu untuk lupakan segala kenangan tersebut... 
ASSALAM DAN SELAMAT MALAM!

Older Post | Newer Post